FB_Cover_RMF_pre-party.png

LLNN, OXX og HIRAKI

Post-metal, progressiv noise-rock eller math-rock? Det hele bliver kastet op i luften og smadres i skødesløs brug af guitarer og flækkede trommestikker denne aften i selskab med LLNN, HIRAKI og Oxx 🤘

Skal du til Royal Metal Fest 2020 på Radar/Voxhall/Atlas i weekenden d. 17.-18. april, kan du købe billetten til denne aften for 60,- kr. Ved køb af rabatbillet til 60,- kr. skal der fremvises en gyldig partoutbillet til festivalen i døren.

LLNN

LLNN står klar til at tage dig med på en rejse til de ukendte dele af det ydre rum med deres post-apokalyptiske, klaustrofobiske post-metal blandet med tung sludge og filmiske elektroniske sci-fi elementer. LLNN har turneret i det meste af Europa og optrådt på bl.a. Roskilde Festival, Spot Festival og den hollandske festival Roadburn.

"Sometimes it feels like the soundtracks of Apocalypse Now and Eraserhead has been melted together and blasted through a ferocious guitar amp – these songs have both a sense of impending doom and an extraordinary combination of raw energy and gritty beauty.“ - Peter Albrechtsen, Sound Designer [Dunkirk, Antichrist, The Girl With Dragon Tattoo]

HIRAKI

HIRAKI spiller aggressiv, progressiv noise-rock fra kanten af verdens afgrund. Med fråde om munden synger, skriger og reciterer HIRAKI sig gennem tekster om kafkask individualisme, proletarisk narcissisme og snæversynet upperclass-modernisme – nothing less!

De musikalske inspirationer trækker tråde til så forskellige bands som Daughters, The Locust, Aphex Twin og Nine Inch Nails.
HIRAKI er i fuld gang med at lægge sidste hånd på opfølgeren til debutalbummet ‘Modern Genes’. Hvor debuten giver en 20-minutters benhård indføring i HIRAKI’s dystopiske univers, så er det nye materiale både længere og mere ekstremt i udforskningen af bandets lyd og potentiale.

Resultatet er et lydunivers sammensat af alt fra bombastiske guitarflader, 80’er-knasende synthesizere og blast-trommer – til digitale hymner drevet at borende oscillatorer, hardcore-grooves og progressive riffs.

HIRAKI har delt scene med flere af den hårde musiks fremmeste alternative eksistenser, såsom The Armed (US), LLNN, Hexis og Oxx. Live er HIRAKI et utæmmet noise-angreb, der har efterladt anmelderne mundlamme:

“What the fuck. Det var en absolut tour de force i “HVAD SKER DER DET HER. WHAT THE FUCK”.” Metal A Day
“De efterlod et indtryk af et band fuldt af vred afmagt og fuldt af musikalske ideer, der blot venter på at sætte sig i følelserne hos alle, der måtte give dem et lyt.” Devilution
"With the energy they throw into their music both on record and live, this is definitely a band to watch out for in the future." Rockfreaks.net

OXX

Gennem skødesløs brug af guitarer, flækkede trommestikker, samples, synthesizere og sønderrevne stemmebånd flænser OXX gennem mathrock, sludge, noise, crust, avantgarde og en hvilken som helst anden genre man kan, eller ikke kan forestille sig. Clusterfuck-core er måske den mest rammende genrebetegnelse, men hvis det stadig er svært at begribe, anbefales det at man drikker sig blind i absinthe og tæver sig selv ihjel med en Thomas Pynchon roman – det burde give en fornemmelse af hvad der er i vente.

OXX er født i spændingsfeltet mellem metal, moderne komposition og improvisation. Alle tre medlemmer begår sig i både metal/hardcore miljøet og i avantgarde/improvisationsorienterede settings hvilken i musikkens natur er at bygge bro mellem disse æstetikker. Udtrykket har gennem tiden bevæget sig fra ekstrem math-core over drone og noise til det komplekse og mangefacetterede udtryk bandet præsenterer idag.

OXX' seneste fuldlænge album “The Skeleton Is Just A Coat Hanger; These Are The Black Strings That Make You Dance” udkom i sommeren 2019 på det amerikanske pladeselskab NEFARIOUS INDUSTRIES og blev fulgt op af en omfattende US turne fra d. 26 sept til 28 oktober 2019. Ovenpå på den succesfulde turne tager OXX på US-tour igen i marts 2020.

Back